جشنواره قبلی کایت در سال ۲۰۱۵ در ساحل جمیرا برگزار شد و از استقبال مردم و مسافران توردبی بهره مند گردید. بیش از ۶۰۰۰۰ بازدیدکننده بین المللی از این جشنواره بازدید کرده اند. در آن جشنواره ۸۳ بادبادک با حضور مسافران بیش از ۲۵ کشور بالا رفت.
دومین دوره جشنواره بادبادک، از ۱۷ مارچ شروع شده و تا ۱۹ مارچ ادامه خواهد داشت. این رویداد از ۱۰ صبح تا ۹ شب ادامه خواهد داشت.
مسافران تور ارزان دبی می توانند این رویداد شگفت انگیز و جالب را بدون پرداخت هیچ هزینه ای تماشا کنند.
این دوره فستیوال کایت، بسیار متفاوت تر از فستیوال قبلی خواهد بود.همراه با تور ارزان دبی از این فستیوال لذت ببرید. در این دوره، قرار است رویداد های متفاوتی را تجربه کنید:
۱٫ رویداد سبز
رویداد سبز شهروندان و مسافران تور دبی  را تشویق به احترام به طبیعت کرده و آن ها را به کاشت گل در طبیعت و سرسبز کردن طبیعت دعوت می کند.
۲٫ مسابقات قهرمانی بادبادک بازی در دبی
این جشنواره برای اولین بار در دبی، مسابقات ورزشی بادبادک هوا کردن را برگزار می کند که با مدیریت و حمایت WSKC انجام می گیرد.
نکته جالب توجه در این رقابت هیجان انگیز، این است که بازیکنان از سراسر جهان انتخاب می گردند. بازیکنانی در این مجموعه انتخاب می شوند که عضو انجمن پرواز کایت بوده باشند. برخی از این سازمان ها آکا، استک و آی آر بی سی، می باشند.
هدف این مسابقه، گسترش بازی پرواز کایت در سراسر جهان می باشد و قرار است با حمایت افراد از بازیکنان، این ورزش، جزو ورزش های جهانی شناخته شود.
۳٫ رقابت کایت های مانیا
این ورزش، یکی از ورزش های پر طرفدار در میان کشور های خاورمیانه و آسیا به شمار می رود. زیرا در این مسابقه، سرعت، مهارت و چابکی کایت های در حال پرواز امتحان می گردد. نام مانیا از نخی که برای پرواز بادبادک ها استفاده می شود گرفته شده است. این نخ مانیا، رنگ آمیزی شده، چسب زده شده و با مواد ساینده پوشانده می شود.
این بازی به این شکل انجام می پذیرد که بازیکنان نخ متصل به بادبادک ها را توسط تکنیک های مختلف جدا می کنند و آخری بادبادکی که در هوا بماند، به عنوان برنده شناخته خواهد شد.
۴٫ پرواز دادن بادبادک ها به طور مرتبتیم های خبره در پرواز کایت، آن ها را به نحوی به هوا می فرستند که به طور مرتب در هوا معلق باشند و بینندگان بتوانند بادبادک های رنگی را در هوا مشاهده کنند.۵٫ پرواز بادبادک در شب، کایت سواری و باگی کردن
کسانی که علاقهمند به بادبادک هستند و بادبادک¬بازان ماهر، بادبادک های نورانی را در هنگام شب به هوا می فرستند. نکته ای که این فعالیت را یکی از زیبا ترین کارها می کند و موجب برگزاری جشنواره می شود، این است که این بادبادک های نورانی با رنگ ها و اندازه های مختلف به هوا پرتاب می گردند. کایت سواری و باگی، به حرکاتی گفته می شود که توسط باد، بادبادک ها به پرواز در می آیند.
زمان پرواز این بادبادک ها، ۱۷ تا ۱۹ مارچ در ساحل جمیرا انجام می پذیرد.منبع: تور دبی